اخبار باغشهر بمنام آوران و مشاهیر بم

درگذشت مصطفی حضرتی هنرمند باسابقه شهر بم در اثر ابتلا به کرونا

مصطفی حضرتی؛ عکاس و فیلمبردار سینما و تلویزیون ایران و از هنرمندان شهر بم بود

مصطفی حضرتی هنرمند متولد شهر بم بود که بعنوان عکاس و فیلمبردار با سینما و تلویزیون ایران همکاری داشت.

به گزارش باغ شهر، پدرام اکبری مستندساز سینما، با اعلام این خبر به ایسنا گفت: مصطفی حضرتی صبح امروز، 15 اردیبهشت‌ماه براثر کرونا در بیمارستان از دنیا رفت و مراسم خاکسپاری او نیز پنج‌شنبه 16 اردیبهشت در قطعه هنرمندان بهشت زهرا انجام خواهد شد.


مصطفی حضرتی هنرمند شهر بم
عکس: مصطفی حضرتی عکاس و هنرمند شهر بم

مصطفی حضرتی متولد سال 1326 در شهر بم و دانش آموخته‌ مدرسه عالی تلویزیون و سینما بوده که سال‌ها به عنوان فیلمبردار و عکاس در تلویزیون و سینما فعالیت داشته است.

او پس از دوره دانشکده به عنوان دستیار فیلمبردار و بعد فیلمبردار در واحد فیلمبرداران تولید شبکه اول سیما مشغول به کار شد و در مستند بلندی که از اردوگاه آوارگان جنگ تحمیلی در بروجرد (به تهیه‌کنندگی پدرام اکبری) ساخته شد نیز عکاس و دستیار فیلمبردار بود.

از دیگر کارهای سینمایی حضرتی به مستند بلند «باغ سنگی» ستخته پرویز کیمیاوی، «زنده باد» ساخته خسرو سینایی و «هیروگلیف» که سال 1359 ساخته شد می‌توان اشاره کرد.

مصطفی حضرتی در زلزله سال 1382 بم، نزدیک به 90 درصد بستگان سببی و نسبی خود را از دست داده بود و بعد از آن دانش‌آموزان و دانشجویان زیادی را که سرپرستی نداشتند، تا پایان تحصیلات مورد حمایت خود قرار داد.

این هنرمند آرشیو عکس غنی از ارگ بم قبل و پس از زلزله و نیز پس از مرمت داشت که می‌خواست آن را به یونسکو بدهد ولی شرایط برای مصطفی حضرتی فراهم نشد.

روحش شاد و یادش گرامی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه