اخبار باغشهر بم

تصاویر تزریق واکسن کرونا در بم و شرق استان کرمان؛ ۷۴۴ سالمند واکسینه شدند

پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرستان بم خبر داد

واکسیناسیون گروه های پر خطر در شهرستان بم و منطقه شرق استان کرمان؛ تزریق واکسن کرونا به ۷۴۴ نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال در بم، نرماشیر، فهرج و ریگان.

به گزارش سایت باغ شهر بم، واکسیناسیون بیماری کووید19 گروه‌های پر خطر در منطقه شرق استان کرمان( بم، ریگان، فهرج، نرماشیر) با اولویت سالمندان 80 سال به بالا از 7 اردیبهشت آغاز شده است.

تزریق واکسن کرونا در بم
تاکنون بیش از ۳ هزار سالمند بالای ۸۰ سال شناسایی شدند

پیش از این نیز در چند مرحله واکسیناسیون افراد با اولویت بالا در بم و شرق استان انجام شده بود که خبرهای مربوطه را می‌توانید از صفحه اخبار کرونا در بم دنبال نمایید.


گام پنجم طرح بسیج ملی مقابله با همه گیری کرونا با عنوان طرح «شهید قاسم سلیمانی» با رویکرد جدید آغاز و این طرح با رویکرد بیماریابی، رهگیری و واکسیناسیون عمومی به صورت رسمی به تمامی شبکه‌های بهداشت و درمان  ابلاغ شده است.

تزریق واکسن کرونا در بم
۷۴۴ سالمند در بم و شرق استان واکسینه شدند

این مرحله از طرح مانند چهار گام قبلی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان بسیج مستضعفین به صورت مستقیم مشارکت دارند و در گام پنجم طرح شهید سلیمانی برنامه واکسیناسیون اضافه شده است.

در طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف، فاز اول شامل کارکنان بخش بهداشت و درمان خط اول در تماس با بیماران، مراکز نگهداری سالمندان، جانبازان و معلولین، کارکنان تغسیل متوفیان کرونایی است.

تزریق واکسن کرونا در بم
تزریق واکسن سالمندان بم در طرح شهید سلیمانی

گفتنی است؛  3205 نفر از گروه هدف سالمند بالای 80 سال در منطقه شرق استان کرمان شامل بم، نرماشیر، ریگان و فهرج؛ شناسایی و تا روز 12 اردیبهشت ماه به 744 نفر از این افراد واکسن کرونا تزریق شده است.

تزریق واکسن کرونا در بم
واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در بم همچنان ادامه خواهد داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه