اخبار باغشهر بم

تغییر کاربری در باغشهر خلاف است / راه و شهرسازی می‌تواند از شهرداری بم شکایت کند

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان: باغ بزرگی روبروی ساختمان فرمانداری وجود دارد که آثار تفکیک در آن مشخص است و اگر شهرداری مجوز تفکیک داده باشد؛ اداره راه و شهرسازی باید از شهرداری بم شکایت کند.

‌حاجی‌زاده: در باغشهر بم کوچکترین تغییر کاربری به صورت مجاز یا غیرمجاز برای باغ‌های بم خلاف است و برخورد خواهیم کرد؛ هر چند به نظر اتفاقات غیرمجاز زیادی در طول سال‌های قبل انجام شده است. اگر شهرداری مجوز تفکیک داده باشد اداره راه و شهرسازی بم باید از شهرداری شکایت کند.

به گزارش باغشهر، جلسه بررسی پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان بم با حضور هادی شهسوارپور فرماندار، کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر و علی حاجی‌زاده مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان برگزار شد.

جبران کمبود خانه در بم نیازمند ۲۴۰ هکتار زمین است

در طرح جهش مسکن در بم باید برای ۱۱ هزار و ۳۰۰ نفر زمین تهیه شود که این تعداد نیازمند ۲۴۰ هکتار زمین است.

علی حاجی زاده در جمع خبرنگاران به طرح‌های عمرانی و اجرایی حوزه راه و شهرسازی بم اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه جایگاه ویژه این شهرستان بر کسی پوشیده نیست، اگر در حریم بم زمین به اندازه کافی نداشته باشیم روش های مختلف مانند تغییرکاربری، الحاق، ساخت شهرک متصل و منفصل را در دستور کار قرار می دهیم. حاجی زاده درباره طرح اقدام ملی مسکن گفت: بخشی از کار توسط بنیاد مسکن انجام شده و پیشرفتی هم داشتند اما انتظار می رود بنیاد مسکن به واسطه اینکه نقش کارگزاری دارد نظارت برای ساخت و سازها را انجام دهد.
در مسکن‌های اقدام ملی هیچ‌گونه معامله یا تغییراتی مجاز نیست و براساس طرحی که در سیستم فنی تصویب شد، باید اجرا شود. در بحث قانون جهش تولید مسکن که مردادماه امسال تصویب شد اسناد تمام اراضی دستگاه‌ها باید به وزارت راه و شهرسازی منتقل شود همچنین الحاق و تغییر کاربری از روش‌های دیگر تامین زمین است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان بیان کرد: کوچکترین تغییر کاربری به صورت مجاز یا غیرمجاز برای باغ‌های بم خلاف است و برخورد خواهیم کرد هر چند به نظر اقدامات غیرمجاز زیادی در طول سال‌های قبل انجام شده است. باغ بزرگی روبروی فرمانداری وجود دارد که آثار تفکیک در آن مشخص است و اگر شهرداری مجوز تفکیک داده باشد اداره راه و شهرسازی بم باید از شهرداری شکایت کند.

وضعیت پروژه احداث پل ابارق 

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان تاکید کرد: طرح پروژه کرمان- بم که در قالب طرح چهارخطه کردن مسیر باغین- ماهان- بم بود در سال ۹۹ پایان یافت و ردیف ملی این پروژه بسته شد که تلاش کردیم در سازمان برنامه و بودجه بتوانیم این طرح را ادامه دار کنیم اما این امر تاکنون صورت نپذیرفته است. وی همچنین بیان کرد: محور ماهان- بم جزو جاده‌های ترانزیتی کشور است که مهمترین مانع برای باقی ماندن پروژه های این محور نبود ردیف بودجه است همچنین موانعی در احداث پروژه پل ابارق از جمله تیرهای برق و ساختمان‌های تجاری پایین جاده نیز وجود دارد که باید جابجا شوند.

پروژه تقاطع ورودی خواجه عسکر نیاز به بازنگری دارد

مطالعات تقاطع ورودی خواجه عسکر انجام شده و نیاز به بازنگری مجدد دارد و باید تردد محلی حوزه روستای اسلام آباد نیز تعریف شود تا مردم از این طرح استفاده کنند.

دسترسی‌های داخل روستا و ساماندهی آن‌ها مربوط به دهیاری می‌شود و در دستور کار راه و شهرسازی قرار ندارد. تمام اراضی توسط شهرداری واگذار شده و هیچ اراضی توسط مسکن و شهرسازی واگذار نشده است که باید این موضوع هم تعیین تکلیف شود و در کارگروهی به صورت هفتگی پیگیری شود. خواجه عسکر ورودی شهرستان بم محسوب می شود اما متاسفانه با وجود انواع و اقسام خدمات و کارواش ماشین های سنگین و سبک در این منطقه صحنه زیبایی درست نشده است. به گفته حاجی‌زاده؛ کاربری‌های ورودی منطقه خواجه عسکر متناسب با طرح هادی نیست و این کاربری‌ها باید منطبق با طرح هادی انجام گیرد. نباید این همه کارواش ماشین سنگین وجود داشته باشد و این موضوع باید ساماندهی شود.

دوبانده شدن محور دارزین _ دهبکری نیازمند پیگیری نماینده مردم است

پروژه دوبانده کردن محور دارزین به دهبکری باید از طریق حجت الاسلام غضنفرآبادی نماینده مردم در مجلس پیگیری شود تا جزو پروژه‌های ملی قرار گیرد و ردیف اعتباری ملی به آن داده شود زیرا اعتبارات کمیته برنامه‌ریزی شهرستان برای این پروژه کفایت نمی‌کند.

پروژه بزرگ و مهم پل ولایت همچنان در برزخ

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان درباره پروژه تقاطع غیرهمسطح پل ولایت بم گفت: برای ورودی بم با نگرش یک نقطه یا اتصال داخل شهری به این موضوع نگاه شده اما کارهای بهتر از این هم می‌شد انجام داد.

وی خاطرنشان کرد: ورودی بم در مسیر جاده ترانزیتی قرار دارد و بار ترافیکی  از اهمیت بالایی برخوردار است که می بایست در سال ۹۳ در راه و شهرسازی با اولویت دادن به جاده این ورودی طراحی می شد.

حاجی زاده در پایان اظهارداشت: برای ادامه پروژه نمی‌توانیم هیچ قولی بدهیم زیرا سابقه فنی پروژه برای ما بسیار مهم است و آنچه به لحاظ اجرایی تاکنون انجام گرفته از طرف شهرداری بم بوده است و باید بررسی بیشتری داشته باشیم و ببینیم چگونه می توانیم در این مسیر کمک کنیم.  برای برخی پروژه ها باید از مسوولیت های اجتماعی صنایع و معادن و مجتمع های بزرگ حوزه شهرستان نیز استفاده کرد همچنین از جایگاه منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم در این نقطه می‌توان کمک گرفت./ ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

نوشته های مشابه