اخبار باغشهر بم

بیش از ۵ هزار متر مربع از پوشش گیاهی و درختان دهبکری در آتش سوخت

روز گذشته آتش‌سوزی گسترده در منطقه دغوئیه دهبکری باعث نابودی بخش زیادی از پوشش گیاهی شد/ علت این آتش‌سوزی خطای انسانی بوده و فرد خاطی نیز از صحنه متواری شده است.

آتش‌سوزی در مراتع طبیعی دهبکری/ ۵ هزار و ۲۰۰ متر مربع از پوشش گیاهی منطقه گردشگری دهبکری طعمه شعله‌های آتش شد.

به گزارش باغشهر، رئیس منابع طبیعی وآبخیزداری بم گفت: آتش سوزی پوشش گیاهی و درختان منطقه سخت‌گذر دغوئیه دهبکری با کمک مردم، آتش نشانی، نیروهای امدادی هلال احمر و یگان منابع طبیعی مهار شد.

عطا پوطاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه آتش‌سوزی حدود ساعت ۱۲ ظهر روز پنجشنبه ۱۴ مرداد رخ داد افزود: در این آتش سوزی پنج هزار و ۲۰۰ مترمربع از اراضی منطقه دهبکری در آتش سوخت.

وی اظهار کرد: اگر آتش با کمک مردم و سایر نیروهای امدادی در این منطقه مهار نمی‌شد احتمال گسترش آن تا حجم بیشتری وجود داشت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری بم با بیان اینکه حدود ۹۰ درصد آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی را عامل انسانی و ۱۰ درصد مابقی را عوامل غیرانسانی تشکیل می‌دهد گفت: ۸۰ درصد آتش‌سوزی‌ها در مناطق گردشگری در ایام آخر هفته و تعطیلات رسمی اتفاق می‌افتد.

آتش سوزی در مراتع منطقه گردشگری دهبکری بم مغوئیه سایت باغشهر بم

به گفته پوطاری علت این آتش سوزی خطای انسانی بوده و فرد خاطی نیز از صحنه متواری شده است. رئیس منابع طبیعی بم تاکید کرد: با توجه به خشکسالی اخیر و همچنین گرم شدن هوا شاهد خشک شدن بخش از این پوشش گیاهی هستیم که زمینه آتش گرفتن پوشش گیاهی را فراهم کرده است.

وی ادامه داد: آسیب به پوشش گیاهی بسیار پرهزینه است و هزینه بازسازی مجدد پوشش گیاهی را محاسبه و اعلام می کنیم.

منطقه خوش آب و هوا و گردشگری دهبکری در فاصله ۵۸ کیلومتری باغشهر بم واقع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه