اخبار استان کرمان

شهرهای بم، کرمان، سیرجان، جیرفت و منوجان در فهرست شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ایران

معرفی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر از بین ۲۶۷ شهر ایران

در نخستین دوره معرفی شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر کشور؛ پنج شهر بم، کرمان، منوجان، سیرجان و جیرفت از استان کرمان موفق شدند در این فهرست قرار بگیرند.

به گزارش باغ شهر به نقل از ایرنا، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ‌و‌هنر به عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آن‌ها ایجاد شده است.

با تشکیل کارگاه های برنامه ریزی فرهنگی و هنری ۲۶۷ شهر برنامه های خود را به دبیرخانه این طرح ارسال کردند که توسط ۹ تیم ارزیاب مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت ۶۰ شهر به مرحله پایانی راه یافتند.

شبکه شهرهای خلاق فرهنگ‌و‌هنر در هفت حوزه ادبیات، موسیقی، صنایع‌دستی و سنتی، چاپ و بسته‌بندی، مدولباس، سینما، هنرهای تجسمی و هنرهای نمایشی تشکیل می شود.

شهرهای خلاق فرهنگ و هنر
پوستر جشنواره معرفی شهرهای خلاق فرهنگ‌وهنر

دبیرخانه علمی جشنواره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر با ارزیابی شاخص‌ها، شهر منوجان را در حوزه موضوعی موسیقی سنتی و شهر جیرفت را در حوزه موضوعی مد و لباس سنتی انتخاب کردند.

همچنین شهر کرمان در رشته هنرهای تجسمی، شهر سیرجان و شهر بم نیز در حوزه چاپ و بسته بندی در رشته صنایع دستی در فهرست شبکه شهرهای خلاق ایران معرفی شدند.

مراسم اختتامیه اولین دوره از معرفی شبکه شهرهای خلاق  عصر دیروز یکشنبه پنجم اردیبهشت ماه به صورت مجازی و با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه