اخبار استان کرمان

مجوز صادرات دریایی محصولات کشاورزی جنوب کرمان به روسیه صادر شد

محصولات کشاورزان جنوب استان کرمان به روسیه صادر خواهند شد

مجوز حمل دریایی محصولات کشاورزی منطقه جنوب کرمان با کشتی به کشورهای روسیه و قزاقستان برای اولین بار توسط اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان اخذ شد.

به گزارش باغ شهر، مسعود جمیلی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اخذ و صدور مجوز حمل محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان توسط کشتی از مبدا بندر امیرآباد(مازندران) به بنادر آکتایو در کشور روسیه و کوریک در کشور قزاقستان از صادرکنندگان منطقه خواست جهت استفاده از ظرفیت ایجاد شده استفاده کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای جنوب کرمان افزود: راه برون‌رفت از کاهش قیمت محصولات کشاورزی که به‌دلیل عدم پرداخت کرایه حمل ناوگان، این صنعت را هم دچار چالش می‌کند، افزایش صادرات است که با زیرساخت‌های ایجاد شده توسط این اداره کل امیدواریم در روزها و سال‌های پیش رو با تشکیل تیم‌های تخصصی صادراتی شاهد این تحول عظیم در منطقه باشیم.

مسعود جمیلی ضمن اعلام آمادگی برای همکاری با فعالان این بخش بیان کرد: بیش از 95 درصد ناوگان ورودی به منطقه غیربومی هستند که در ماه‌های فروردین و اردیبهشت رتبه اول کشور را با جذب بیش از 40 درصد از ناوگان کل کشور که قابلیت حمل تره‌بار را دارد.

وی بیان کرد: در صورتی که فرایند بازاریابی توسط متولیان امر در چرخه تولید به درستی مدیریت نشود تبعات عدم پرداخت کرایه، عدم تخلیه بار و و در نتیجه کاهش انگیزه ورود ناوگان به منطقه و به تبع آن شاهد افزایش کرایه حمل خواهیم بود.

جنوب استان کرمان شامل هفت شهرستان‌ جیرفت، عنبرآباد، رودبارجنوب، قلعه گنج، منوجان، فاریاب و کهنوج می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه