اخبار باغشهر بم

عجایب لیگ فوتبال بانوان: همه علیه خاتون بم!

عجایب فوتبال در لیگ برتر بانوان تمامی ندارد؛ با برگزاری هر هفته از فصل پانزدهم شاهد مسائل غیرحرفه‌ای بیشتری از سوی برخی تیم‌ها هستیم که گویا مشکلشان قهرمانی‌های پرتعداد خاتون بم در ایران است.

بانوان خاتون بم با کسب ۸ عنوان قهرمانی از مجموع ۱۴ فصل لیگ برتر، پرافتخارترین تیم فوتبال بانوان ایران محسوب می‌شوند. آن‌ها در پایان هرفصل تمام آمار و ارقام از جمله بهترین گلزن و بیشترین گل‌زده را از آن خود می‌کنند اما در این فصل گویا دیگر تیم‌ها برای عدم موفقیت خاتون بم بسیج شده‌اند. سازمان لیگ هم که با بی‌نظمی در فوتبال بانوان عادت کرده است، نمی‌تواند [یا شاید نمی‌خواهد] جلوی اقدامات و عجایب این لیگ پرحاشیه را بگیرد.

تاکنون ۹ هفته از فصل پانزدهم لیگ برتر فوتبال دختران برگزار شده که تا اینجای کار ۳ تیم (بادرود تهران، زارع باتری سنندج و کیان نیشابور) حاضر به برگزاری بازی مقابل خاتون بم نشدند و به حکم کمیته انضباطی نتیجه این دیدارها ۳ بر ۰ شده است. اما همین سه تیم دیدارهای خود برابر شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان را برگزار کرده و با نتایج پرگل شکست خوردند.
این اقدام تیم‌های غیرحرفه‌ای باعث می‌شود تا خاتون نتواند ‘تفاضل گل’ خود را مثل هر سال بالا ببرد و از طرفی بازیکنان این تیم فرصت گلزنی بیشتر و قرارگیری در ‘جمع گلزنان برتر’ را از دست می‌دهند درحالی که بطور معمول در سال‌های گذشته ‘خانم گل لیگ بانوان’ از بازیکنان تیم بم بوده است.

نتایج هفته نهم لیگ برتر فوتبال بانوان

بازی‌های هفته نهم لیگ برتر فوتبال دختران، امروز (جمعه ۲ دی ۱۴۰۱) برگزار شد که نماینده نیشابور باید از خاتون بم میزبانی می‌کرد اما به‌دلیل ‘آماده نبودن ورزشگاه’ حاضر به برگزاری این دیدار نشد. درحالی که دو هفته قبل در همان ورزشگاه برابر سپاهان اصفهان بازی کرد و با نتیجه ۱۰ بر صفر شکست خورد!

بادرود تهران ۰ – ۲ پیکان البرز

ایساتیس فارس ۰ – ۳ پالایش گاز ایلام

شهرداری سیرجان ۴ – ۱ زارع باتری سنندج

ملوان بندرانزلی ۰ – ۱ سپاهان اصفهان

کیان نیشابور ۰ – ۳ خاتون بم [نتیجه انضباطی]

تیم زارع باتری سنندج که ماه گذشته به‌بهانه مسافت طولانی تا بم حاضر به برگزاری بازی خود برابر خاتون نشده بود، امروز در سیرجان با ۴ گل شکست خورد. این تیم همچنین برای بازی با سپاهان به اصفهان رفت و ۵ گل هم دریافت کرد.

جدول فوتبال بانوان 

درحال حاضر ۹ بازی از فصل پانزدهم فوتبال بانوان برگزار شده است و به‌این ترتیب شهرداری سیرجان برحسب تفاضل گل بهتر، قهرمان نیم‌فصل اول لیگ برتر شد.
  • رده‌بندی لیگ برتر فوتبال بانوان تا پایان هفته نهم (پایان نیم فصل اول) – جمعه ۲ دی ۱۴۰۱
# تیم بازی برد مساوی باخت گل -/+ تفاضل امتياز
1  شهرداری سیرجان 9 8 1 0 34-5 29 25
2 خاتون بم 9 8 1 0 26-1 25 25
3 بانوان سپاهان 9 7 0 2 34-5 29 21
4 پالایش گاز ایلام 9 5 1 3 17-7 10 16
5  بانوان ملوان 9 5 0 4 11-16 -5 15
6  پیکان البرز 9 4 0 5 13-19 -6 12
7 زارع باتری سنندج 9 2 2 5 7-20 -13 8
8  ایساتیس کران فارس 9 2 1 6 8-21 -13 7
9  کیان نیشابور 9 1 0 8 3-30 -27 3
10 بادرود تهران 9 0 0 9 1-30 -29 0

ورود به جدول اصلی لیگ برتر فوتبال بانوان


جدول گلزنان برتر تا پایان هفته نهم

افسانه چترنور از شهرداری سیرجان ۱۴ گل

شبنم بهشت از شهرداری سیرجان ۹ گل

هاجر دباغی از سپاهان ۹ گل

زهرا قنبری از خاتون بم ۷ گل


بازی بعدی خاتون بم

تیم فوتبال بانوان خاتون بم هفته آینده و در اولین دیدار از نیم‌فصل دوم باید برابر بادرود تهران بازی کند. این تیم تهرانی در نیم‌فصل اول حاضر به دیدار با خاتون نشد اما برابر دو تیم شهرداری سیرجان و سپاهان اصفهان بازی کرد و با نتایج پرگل شکست خورد. حالا باید منتظر ماند و دید سازمان لیگ با اقدامات غیرحرفه‌ای برخی از تیم‌ها برخورد می‌کند یا همچنان شاهد عجایب فوتبال بانوان خواهیم بود.

برنامه کامل خاتون بم در فصل پانزدهم لیگ برتر بانوان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه