اخبار باغشهر بم

قابل توجه کارمندان و اصناف بم: از اول آبان ورود به محل کار فقط با کارت واکسن

کارمندان دولت از اول آبان ماه فقط با ارائه کارت واکسن (حداقل یک دز) مجاز به حضور در محل کار خواهند بود. همچنین فعالیت اصنافی که واکسن دریافت نکردند نیز ممنوع می‌شود.

طرح ارائه کارت واکسن و جلوگیری از فعالیت اصناف بم و کارمندانی که واکسن نزده‌اند؛ از اول آبان ماه آغاز می‌شود.

به گزارش باغشهر، طرح واکسیناسیون اجباری و ملزم کردن کارکنان دولت و همچنین اصناف به ارائه “کارت واکسن” از ابتدای آبان‌ماه اجرایی خواهد شد.

دکتر صالحیان مدیرکل مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری در جلسه ستاد کرونای شهرستان بم گفت: اکنون مهمترین دغدغه کشور انجام واکسیناسیون است و واکسن به اندازه کافی وجود دارد و باید تمهیدات به گونه‌ای اندیشیده شود که مردم واکسن دریافت کنند و بحث آموزش و پرورش به حالت عادی خود برگردد. وی همچنین افزود: باید برخی خدمات دولتی منوط به تزریق واکسن باشد و خواسته ما از ستاد شهرستان‌ها این است که به همان شدت که در استان کار انجام می شود، در شهرستان‌ها هم همینگونه باشد.

مهندس خنجری مدیرکل حراست استانداری کرمان نیز ضمن حمایت از این طرح، گفت:

کارکنان استانداری و فرمانداری‌ها (از جمله بم) و بخشداری‌ها و دیگر کارمندان ادارات دولتی؛ اگر واکسن دریافت نکرده‌اند و کارت دز اول را ارائه ندهند، از اول آبان ماه حضورشان در محل کار ممنوع خواهد بود. وی همچنین از تلاش‌ها و تعاملات ستاد مدیریت کرونا در شهرستان بم تشکر کرد و از همه مردم خواست همچنان پروتکل های بهداشتی را با شدت رعایت کنند تا در آینده شاهد پیک جدید در استان نباشیم.
کارت واکسن اجباری کارمندان و اصناف بم سایت باغشهر بم
عکس / جلسه هادی شهسوارپور با مسئولین استانداری کرمان

فعالیت اصناف بدون ارائه کارت واکسن ممنوع

همچنین براساس اطلاعیه‌‌ای که اتاق اصناف ایران منتشر کرده است، فعالیت تمام مشاغل به ویژه مشاغلی که مشمول گروه‌های فعالیت ماده(١٣) قانون آشامیدنی و خوراکی می‌شوند، از ابتدای آبان ماه سال‌جاری، مشروط به دریافت حداقل یک دز واکسن به شاغلان در این صنوف و کسب‌وکارها خواهد بود. در صورت اجرای نهایی این ابلاغیه از سوی اتاق اصناف ایران، مغازه‌داران بم نیز ملزم به ارائه کارت واکسن خواهند بود.

بر اساس این اطلاعیه، صدور و تمدید پروانه کسب، کارت مباشر و همچنین کارت بهداشت برای تمام شاغلان در واحدهای صنفی، منوط به انجام واکسیناسیون (حداقل دز اول) است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه