اخبار استان کرمان

افتتاح بزرگترین واحد خردایش سنگ‌آهن خاورمیانه توسط گل‌گهر سیرجان

بهره‌برداری از واحد خردایش ۴۲۰۰ تنی‌ سنگ آهن در سیرجان

واحد بزرگ پیش فرآوری و خردایش سنگ‌آهن شماره ۲ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان به ظرفیت چهار هزار و ۲۰۰ تُن در ساعت و معادل ۱۵میلیون تن در سال، امروز (پنجشنبه) و با دستور رئیس جمهوری از طریق ویدیو کنفرانسی به بهره برداری رسید.

به گزارش باغ شهر به نقل از ایرنا، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر سیرجان در آیین افتتاح این پروژه گفت: مجموعه معدنی و صنعتی گل‌گهر این افتخار را دارد که در آغازین روزهای سال ۱۴۰۰ که از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان “تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها” نامگذاری گردیده است، یکی از پروژه‌های بزرگ منطقه که نقش بسزایی در افزایش تولید محصولات این منطقه دارد را به افتتاح و بهره‌برداری برساند.

ایمان عتیقی افزود: واحد خردایش شماره ۲ گل‌‌گهر سیرجان به‌عنوان‌ بزرگترین مدار خردایش سنگ‌آهن خاورمیانه با هدف تامین خوراک خطوط فرآوری تعریف شده که شامل خردایش سنگ‌آهن معدن شماره سه و انتقال محصول مذکور به کارخانه‌های کنسانتره گل‌گهر است.

وی بیان کرد: ظرفیت این پروژه چهار هزار و ۲۰۰ تن در ساعت، معادل ۱۵ میلیون تن در سال است،  البته انتظار می‌رود تولید سنگ خرد شده توسط این سنگ‌شکن به مراتب بیشتر از ۱۵ میلیون تن در سال باشد.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی گل‌گهر سیرجان اظهار داشت: طبق قرارداد سرمایه اجرای این پروژه در بخش ریالی معادل ۸۹۰ میلیارد ریال و در بخش ارزی شامل ۳۵ میلیون یورو است که با به روزترین تکنولوژی موجود طراحی و اجرا شده است.

وی تاکید کرد: اجرای این پروژه تاثیر بسزایی در جهت افزایش بهره‌وری و کاهش قیمت تمام‌شده محصول تولیدی در پی دارد که برای ۴۰۰ نفر در زمان احداث اشتغال را در پی داشت و امروز نیز با افتتاح این طرح بزرگ صنعتی ۹۰ نفر به صورت مستقیم و ۱۲۰ نفر غیرمستقیم مشغول به‌کار شدند.

شرکت معدنی و صنعتی گل گهر سیرجان یکی از قطب‌های مطرح فعال معدنی و صنعتی در خاورمیانه است که در فاصله ۵۵ کیلومتری شهر سیرجان قرار دارد.

شهرستان سیرجان در فاصله ۱۷۵ کیلومتری جنوب غربی کرمان واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه