اخبار باغشهر بم

الهه بلوچی‌نژاد و رقیه ابراهیم‌نژاد | موفقیت در جشنواره خوارزمی و عضویت در بنیاد نخبگان

دانش‌آموزان بمی با ساخت "گلدان طبیعی زیست تخریب‌پذیر از الیاف لیگنوسلولزی نخل خرما" موفق به کسب رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمی شدند.

کسب رتبه سوم کشوری در جشنواره جوان خوارزمی توسط الهه بلوچی‌نژاد و رقیه ابراهیم‌نژاد از پژوهش‌سرای رویان بم

به گزارش باغشهر، عباس کدوری مدیر آموزش و پرورش بم با اعلام این خبر گفت: در بیست و سومین جشنواره جوان خوارزمی، الهه بلوچی‌نژاد و رقیه ابراهیم‌نژاد دانش‌پژوهان پژوهش‌سرای دانش‌آموزی رویان بم با ساخت”  گلدان طبیعی زیست تخریب‌پذیر از الیاف لیگنوسلولزی نخل خرما” توانستند رتبه سوم جشنواره خوارزمی را در گروه کشاورزی کسب نمایند.

برگزیدگان رتبه‌های اول تا سوم کشوری جشنواره جوان خوارزمی، عضو بنیاد نخبگان خواهند شد. همچنین از افتخارآفرینان این مسابقات با حضور مقام‌های عالی کشوری، وزیران آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری و سایر شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور تقدیر به عمل می‌آید.
رقیه ابراهیم‌نژاد الهه بلوچی‌نژاد رویان بم جشنواره خوارزمی
الهه بلوچی‌نژاد (تصویر بالا) و رقیه ابراهیم‌نژاد (تصویر پایین) دو دانش‌آموز موفق بمی
در این دوره از جشنواره بیش از ۳۰ طرح از طرف دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم شهرستان بم به دبیرخانه‌ کشوری جشنواره جوا‌ن‌خوارزمی ارائه شده است که پس از داوری در گروه‌های تخصصی مرحله کشوری، از این تعداد ۱۱ طرح برتر به عنوان طرح‌های منتخب به مرحله دفاع کشوری حضوری راه پیدا کرد که پس از دفاع حضوری، 4 طرح از طرح‌های دانش‌پژوهان پژوهش‌سرای رویان به مرحله وزارت علوم و تحقیقات راه یافتند که پس از داوری مجدد توسط داوران وزارت علوم یک طرح دانش‌آموزان بمی به عنوان منتخب کشوری انتخاب شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه