اخبار استان کرمان

خسارت میلیاردی طوفان، باران و تگرگ بهاری در شهداد و شرق استان کرمان

آبگرفتگی منازل مسکونی در شهداد/ قطعی برق ریگان در اثر طوفان و تگرگ شدید/ خسارت به باغات بم و نرماشیر/ انسداد جاده ریگان-چابهار/ بسته شدن محور بم_ایرانشهر/ خسارت ۱۶۰ میلیارد تومانی به کشاورزی فهرج

طوفان، باران و تگرگ بهار ۱۴۰۰ خسارت‌های زیادی به بخش کشاورزی و زیرساخت‌های شهداد و شرق استان کرمان (بم، ریگان، فهرج و نرماشیر) وارد کرد.

به گزارش باغ شهر، با وجود طراوتی که باران‌های بهاری به استان کم‌بارش کرمان می‌دهند و موجب شادابی مردم نیز می‌شوند، اما خسارت‌های هنگفتی را به زیرساخت‌های شهری و بخش کشاورزی وارد می‌کنند.

طی چند روز گذشته نیز شاهد طوفان‌های شن توام با رگبارهای بهاری و سیل آسای باران و تگرگ در بخشی از نقاط مرکزی و شرق استان کرمان از جمله شهداد، ریگان، فهرج، بم و نرماشیر بودیم که خسارت های زیادی به زیرساخت‌های عمرانی و بخش‌های کشاورزی و معیشت مردمان این دیار وارد شد.

خسارت ۱۶۰ میلیاردی بارش تگرگ به کشاورزی فهرج

باران و تگرگ شرق استان کرمان

علی فهرجی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج با بیان اینکه در اثر تگرگ روز گذشته به ۴۰ درصد باغات مرکبات به ارزش تقریبی افزون بر ۵۳میلیارد تومان خسارت وارد شده اظهار داشت: طوفان و تگرگ خسارت زیادی به زمین های زراعی گندم و جو به ارزش چهار میلیارد تومان وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فهرج همچنین با اشاره به فصل گردافشانی نخیلات خرما تصریح کرد: ۲۰ درصد از نخیلات به ارزش ۱۰۳ میلیارد تومان دچار خسارت شده طوری که شدت باد به اندازه ای بوده که باعث شکستن  پنج اصل نخل درخت خرما  شده است.

خسارت طوفان و تگرگ در ریگان/ قطعی برق و  مسدود شدن محور ریگان-چابهار

باران و تگرگ شرق استان کرمان

امین باقری فرماندار شهرستان ریگان (شرقی ترین نقطه استان کرمان) گفت: گرد و غبار شدید و بارش تگرگ روز گذشته، موجب قطع شدن برق ۲۰ روستای این شهرستان شد.

این  طوفان شن و بارش تگرگ موجب تلف شدن صدها دام و طیور، وارد آمدن خسارت به نخلستان‌ها و مزارع گندم و جو شد و همچنین ۱۷ شهروند را راهی مراکز درمانی کرد.

گرد و غبار شدید راه ۲۱ روستای شهرستان ریگان را بست و خسارت میلیاردی به زیر ساخت‌های این شهرستان وارد کرد که کارشناسان در حال برآورد دقیق خسارت هستند.

شهداد زیر آب/ طغیان رودخانه و آبگرفتگی منازل مسکونی

باران و تگرگ شرق استان کرمان

رضا فلاح مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان افزود: وقوع بارندگی‌های اخیر موجب طغیان رودخانه و آبگرفتگی و خسارت مالی در بخش شهداد کرمان شد که بلافاصله پس از طغیان رودخانه، تیم‌های امداد هوایی و زمینی جمعیت هلال احمر استان کرمان به روستای پشوییه در شهداد اعزام شدند.

وی با تاکید بر اینکه ۳۷ منزل مسکونی در روستای پشتوییه شهدا دچار آبگرفتگی شدند، گفت: اقلام امدادی از قبیل پتو، موکت، بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته و ۲۴ ساعته، آب معدنی و دیگر اقلام مورد نیاز سیل زدگان توسط امدادگران این جمعیت توزیع شد.

براثر این سیل سه نفر مصدوم که دو نفر به مراکز درمانی اعزام و یک نفر سرپایی درمان شد و همچنین آبردگی در طول ۹ کیلومتر اسفالت و ۱۴ کیلومتر مسیر خاکی ایجاد گردیده و  ۹ واحد مسکونی و تجاری ابگرفتگی شدید و نیز چهار خودرو آسیب دید./ ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه