اخبار باغشهر بم

بازتاب جشن خاتون در رسانه‌ها: زیباترین صحنه‌های فوتبالی ایران در بم رقم خورد

برگزاری جشن قهرمانی فوتبال بانوان خاتون بم با حضور خانواده‌ها و در کنار مسئولین اجرایی و انتظامی شهرستان، مورد توجه رسانه‌های سراسری قرار گرفته است و از آن بعنوان زیباترین صحنه‌های فوتبالی ایران یاد می‌شود.

روز یکشنبه ۵ تیرماه ۱۴۰۱ جشن هشتمین قهرمانی تیم فوتبال بانوان بم در ورزشگاه فجر و با حضور خانواده‌ها و بدون محدودیت جنسیتی برگزار شد.
رسانه‌های مختلف ایران با استقبال از برگزاری جشن قهرمانی خاتون بم با حضور خانواده‌‌ها، این اقدام را گامی مهم برای فرهنگ‌سازی در کل فوتبال ایران برشمردند.

زیباترین صحنه‌های فوتبالی ایران

عکس جشن قهرمانی فوتبال بانوان ایران فوتبالی بم

علی عالی روزنامه‌نگار ورزشی ایران با تمجید از برگزاری این جشن، نوشت: 

به شکلِ عجیبی، مهم‌ترین حادثه فوتبال ایران نادیده گرفته شد. جشن سی‌هزار نفری برای قهرمانیِ یک تیم فوتبال از زنان. بی‌سابقه در تاریخِ فوتبال ایران. چنین تصاویری می‌تواند عکسِ قاب شده‌ی هر خانه‌ای در بَم باشد؛ نمادِ فرهنگِ یک شهر. نمادِ احترام به زنانِ یک شهر. نمادِ زیستِ مسالمت‌آمیز.
مراسم جشن قهرمانی و تجلیل از بازیکنان و کادر فنی تیم فوتبال زنان خاتون بم در ورزشگاه فجر این شهر برگزار شد؛ با حضور خانواده‌ها. زن و‌ مرد کنار هم. بدون حاشیه‌ای، بدونِ مسئله‌ای و بدونِ اینکه هیچ فرد و نهاد و ارگانی حساس شود. این بزرگ‌ترین تمرینِ باهم بودن است.
 یک شهر می‌تواند ورزشگاهش نمادِ تماشایِ یک شهر برای اعدام باشد و یک شهر هم می‌تواند نمادِ پاسداشتِ موفقیت‌های زنانش باشد. کدام تصویر پیامِ زیباتری برای جامعه دارد؟ کدام تصویر می‌تواند مردمِ یک شهر را در نگاه‌مان ویژه کند؟ بَم را به خرابی‌های زلزله‌ش می‌شناسید؟ حالا بَم را به آبادانی‌هایِ فرهنگی و ورزشی‌اش بشناسید. یک نقطه‌ی روشن در روزهایِ تاریک‌شده.

عکس مرضیه جعفری جشن فوتبالی بانوان خاتون بم


واکنش بازیکن تیم ملی فوتبال آقایان به جشن خاتون بم: همینقدر ساده همینقدر زیبا

جشم قهرمانی خاتون بم علیرضا جهانبخش

علیرضا جهانبخش ملی‌پوش فوتبال ایران در استوری اینستاگرام خود با اشاره به جشن خانوادگی خاتون بم نوشت: اتفاق بسیار زیبا در فوتبال بانوان کشورمون. چقدر دلنشین که همه‌ خانواده‌ها در استادیوم کنار هم این قهرمانی رو جشن گرفتند. همینقدر ساده همینقدر زیبا.


عکس مرضیه جعفری فوتبالی بم

عکس مرضیه جعفری سرمربی خاتون بم


مرضیه جعفری جشن فوتبالی خاتون بم

جشن فوتبالی خاتون بم

جشن فوتبالی خاتون بم
علیرضا ریاضی شهردار، محمد برزنگ فرماندار و کریم غضنفرآبادی رئیس شورای شهر بم در جشن خاتون
عکس ماموران پلیس جشن دختران فوتبالی بم
حضور و حمایت ماموران پلیس در جشن قهرمانی فوتبال  بانوان خاتون

تیم فوتبال بانوان بم تاکنون هشت عنوان قهرمانی از ۱۴ دوره برگزار شده لیگ برتر را کسب کرده و رکورددار ایران به‌شمار می‌رود. این تیم سال ۱۳۸۷ شکل گرفت و اولین قهرمانی خود را سال ۹۰ به‌دست آورد‌ آن‌ها سابقه ۴ قهرمانی پیاپی (پوکر) و سه قهرمانی متوالی (هت‌تریک) را در کارنامه دارند و بهار امسال نیز برای هشتمین دوره قهرمان فوتبال بانوان ایران شدند. بانوان بم پیش از این با نام شهرداری در لیگ برتر شرکت می‌کردند و امسال با نام خاتون پا به مسابقات گذاشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه