اخبار استان کرمان

سه شهروند جیرفتی ۱۶ قطعه عتیقه را به میراث فرهنگی اهدا کردند

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان خبر داد

اهدای ۱۶ قطعه شی تاریخی به یگان حفاظت  اداره کل میراث فرهنگی استان توسط سه شهروند جیرفتی و در راستای مشارکت‌های اجتماعی و حفظ آثار تمدنی.

به گزارش باغ شهر، سرهنگ سیدعلی حسینی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: این اشیای تاریخی توسط سه نفر از اهالی شهرستان جیرفت با نام‌های فرامز دبیر، حمید رئیسی و ابوالقاسم ملایی به حوزه حفاظتی این شهرستان اهدا شد.

وی با اشاره به اینکه قدمت اشیای اهدایی توسط این سه شهروند جیرفتی، به دوره اسلامی باز می‌گردد، اظهار داشت: این اشیا شامل سکه، آویز، شی فلزی، کاسه، کوزه، سرپیکره سفالی و غیره است.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان کرد: اقدامات خوبی طی سال گذشته در راستای فرهنگ سازی و جلب مشارکت‌های اجتماعی در شهرستان‌های جنوب استان کرمان انجام شده که تعداد بالای اشیای اهدایی دلیلی بر این ادعا است.

وی تصریح کرد: نیروهای یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با همکاری سازمان‌های مردم نهاد، میراث‌بانان افتخاری و همچنین دستگاه‌های امنیتی و انتظامی به صورت شبانه‌روزی از بناهای تاریخی و محوطه‌های باستانی این استان مراقبت و محافظت می‌کنند.

استان کرمان به دلیل سابقه تاریخی و تمدنی غنی دارای اماکن و محوطه های باستانی زیادی است که از این مناطق و اماکن اشیای تاریخی ارزشمندی کشف می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه