اخبار باغشهر بم

سمانه سام‌نژاد عضو شورا: از مردم بم عذرخواهی می‌کنیم

سمانه سام‌نژاد عضو شورای شهر بم و رئیس کمیسیون عمران این شورا با اشاره به عملی نشدن وعده‌ها درخصوص آسفالت کوچه‌های خاکی، از مردم بم عذرخواهی کرد.

باغشهر: با وجود گذشت ۲۰ سال از زلزله بم اما همچنان بیش از ۳ هزار کوچه خاکی در این شهر وجود دارد. تمام قول‌ها و وعده‌های مسئولین مختلف به‌خصوص اعضای شورا و مدیران شهرداری طی دو دهه اخیر بی‌سرانجام مانده و شهروندان بمی از مشکلات متعدد شهری و بی‌توجه‌ای مسئولین ناراضی‌اند.

اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام و آسفالت کوچه‌ها در اولویت است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر بم: نهضت آسفالت و همچنین اتمام پروژه های نیمه تمام شهری جزو سیاست‌های شورای شهر بم است.

براساس قانون ۶۰ درصد بودجه باید عمرانی و ۴۰ درصد بودجه جاری باشد که ۱۴۰ میلیارد تومان از بودجه ۱۴۰۱ مربوط به بودجه عمرانی بود.

سمانه سام‌نژاد عضو شورا و همچنین کارمند شهرداری بم: ۲۰ میلیارد تومان قیر رایگان نیاز به ۲۷۰ میلیارد تومان اعتبار جهت تهیه آسفالت از جمله زیرسازی، پخت، حمل و … را شامل می‌شود که تامین این هزینه‌ها برعهده شهرداری بود. این موضوع باعث شد شهرداری در بودجه سال ۱۴۰۱ به سمت نهضت آسفالت برود و عملا سایر پروژه‌های عمرانی شهرداری مانند پیاده‌روسازی، جدول‌گذاری و … از دستور کار شهرداری خارج شدند و همچنین با توجه به نیاز و اولویت مردم و آسفالت هر چه سریع تر معابر این اتفاق صورت گرفت.

وعده آسفالت ۸۰۰ کوچه تا مهرماه ۱۴۰۲

سام‌نژاد: آنچه باعث تاخیر در شروع پروژه نهضت آسفالت شد روند و بروکراسی اداری و عدم حضور پیمانکاران در مناقصه‌ها بود که چندین نوبت آگهی صورت گرفت اما پیمانکاران به دلیل نوسان قیمت‌ها در مناقصه‌ها شرکت نمی‌کردند.

اولین قرارداد مهرماه سال جاری (۱۴۰۱) برای آسفالت سطح شهر بسته شد و اکنون براساس ۲۷۰ میلیارد تومانی که برای آسفالت در نظر گرفته شده، تمام قراردادها بسته شده و پیمانکاران در حال فعالیت هستند و پیش‌بینی شده تا مهرماه سال آینده (۱۴۰۲) شهرداری حدود ۸۰۰ کوچه را آسفالت نماید.
بودجه ارائه شده سال ۱۴۰۲ توسط شورا در حال بررسی است و با توجه به اولویت آسفالت و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام که در بخشنامه بودجه جدید درج شده، بودجه عمرانی نیز بر همین اساس برنامه‌ریزی شده تا نهضت آسفالت را با شدت بیشتری پیگیری کنیم.

عذرخواهی از مردم بم

سمانه سام‌نژاد عضور شورا: اعضای شورای شهر و شهرداری امیدوار بودند که بتوانند تحقق بیشتری در بحث رفاه مردم انجام دهد اما متاسفانه ناوگان شهرداری به دلیل حجم کاری زیاد در زمان زلزله، به سمت فرسودگی رفته و اکنون به دلیل محدودیت مالی و نبود تجهیزات نوسازی کامل این ناوگان امکان‌پذیر نیست.
تلاش داریم بعد از گذشت ۲۰ سال از زلزله، کوچه خاکی کمتری در سطح شهر بم داشته باشیم و در همین ارتباط از صبوری مردم نیز تشکر کرده و عذرخواهی می کنیم.

به دنبال کارهای نمایشی در خیابان های اصلی شهر نیستیم و سعی داریم در لایه های دیگر سطح شهر نیز کارهای مفیدی انجام دهیم و آسفالت در این مناطق نیز انجام شود.

یک دهم هزینه‌های آسفالت را وزارت راه شهرسازی با پرداخت قیر رایگان تامین می کند اما مابقی هزینه ها بر عهده شهرداری است که باید از بودجه شهرداری پرداخت شود و قطعا مشارکت اجتماعی و همراهی مردم و پرداخت خودیاری‌های آسفالت، ما را در بهتر رسیدن به اهداف توسعه شهری کمک کرده و موثر خواهد بود./ ایسنا


آسفالت کوچه‌های خاکی بم که تعداد آن‌ها به بیش از ۳ هزار می‌رسد، موضوعی‌ست که همواره وعده و وعیدهای مسئولین مختلف را به‌دنبال داشته است. از جمله:

۴۰ میلیارد اعتبار برای آسفالت کوچه‌های خاکی بم

اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر ۶ محله در بم

قول ویژه شهردار و نماینده: تمام کوچه‌های خاکی بم آسفالت می‌شوند

فیلم: آسفالت کوچه‌های خاکی بم چند سال زمان می‌برد؟

برای مطالعه مطلب کامل مرتبط با فیلم بالا کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه