اخبار استان کرمان

فیلم اعتراض جنجالی عقیل‌کعبی به داور؛ ماجرای محرومیت بازیکن مس رفسنجان

ماجرای اخراج و دلیل محرومیت عقیل کعبی بازیکن مس ‌رفسنجان

فیلم اعتراض جنجالی عقیل‌کعبی به داور بازی سپاهان و مس رفسنجان، پس از دریافت کارت قرمز و اخراج از مسابقه.

به گزارش باغ شهر، در دقیقه ۱۱۰ بازی سپاهان_مس‌رفسنجان، عقیل کعبی مدافع مس با دریافت کارت زرد دوم، از زمین اخراج شد.

دلیل اخراج و محرومیت عقیل کعبی

این مدافع چپ مس رفسنجان در زمانی که خطا به سود سپاهان اعلام شده بود، ضربه‌ای نمایشی به توپ زد که با تصمیم بحث‌برانگیز داور، کارت زرد دوم را گرفت و از زمین اخراج شد.

کعبی پس از دریافت کارت زرد دوم و اخراج در دقیقه ۱۱۰، پس از اینکه داور وی را به عقب فرا خواند، او نیز داور را هُل داد که همین اتفاق با محرومیت موقت عقیل کعبی توسط کمیته انضباطی همراه شده است.

فیلم صحنه اخراج عقیل‌کعبی و اعتراض جنجالی به داور

دانلود فیلم درگیری عقیل کعبی با داور

 

خطای داور؛ به این هم رسیدگی کنید

بازیکن تحت هر شرایطی باید مطیع تصمیم داور باشد و داور را لمس نکند اما در جایی دیدیم که این داور بود که بازیکن را لمس می کرد و او را با هل دادن از خود دور می کرد؛ این ها به کنار خطای دومی که منجر به اعطای کارت زرد و سپس قرمز به عقیل کعبی شد جای بحث  دارد. آنهم در آن بازی سنگین که مس برای حذف تیم سپاهان تلاش می کرد و به خوبی می دانست که اگر ده نفره شود در دقایق پایانی ممکن است یارای مقابله را از دست دهد و در نهایت تسلیم شود که این چنین هم شد.

کمیته انضباطی به رفتار خطای عقیل کعبی رسیدگی خواهد کرد؛ اشاره امان به رفتار بعد از دریافت کارت قرمز است اما سوال این جاست آیا به اشتباه داور هم رسیدگی خواهد شد؟

جایی بازیکن به خاطر رقابت و بالا بودن ضربان قلب و تلاش برای نتیجه گیری تاب اشتباه داوری را ندارد و این چنین برافروخته می‌شود و در نتیجه داور باید در تصمیمات خود نهایت دقت را داشته باشد.

آیا اگر همان حرکت را بازیکن سپاهان انجام می‌داد داور به این راحتی به او کارت زرد دوم و کارت قرمز را نشان می‌داد؟

آیا داوران با بازیکنان سرخابی هم چنین رفتاری دارند؟ اگر برای کمیته داوران محرز است که خطای دوم عقیل کعبی کارت نداشته و نباید از زمین اخراج می شده باید به اشتباه داور هم رسیدگی شود چون این اشتباه به قیمت از دست دادن نتیجه و کنار رفتن از جام حذفی تمام شد.

همانطور که لمس داور از سوی بازیکن اشتباه است داور هم نباید بازیکن را لمس کند به خصوص در جایی که بازیکن به خاطر دریافت کارت قرمز عصبانی است. معمولا در چنین صحنه هایی داور بازیکن را دعوت به آرامش و بعد به او کارت نشان می دهد و حتی شاید در جایی لازم باشد که داور برای تصمیم گیری به بازیکن توضیح هم بدهد تا صحنه را بهتر مدیریت کند./ورزش‌سه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه