اخبار باغشهر بم

هشدار هواشناسی بم در هفته پایانی اسفند ۱۴۰۰: منتظر طوفان‌های شدید باشید!

طوفان شن از فردا (پنجشنبه ۲۶ اسفند) بم و شرق استان کرمان را فرا می‌گیرد.

طبق پیش‌بینی سامانه‌های هواشناسی، روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ همراه با وزش بادهای شدید و طوفان شن برای بم و مناطف بسیاری از استان کرمان، فارس و هرمزگان خواهد بود.

به گزارش باغشهر، نقشه‌های هواشناسی برای استان‌های جنوبی و شرقی ایران از جمله بم، طی روزهای پایانی اسفند سال ۱۴۰۰، وزش بادهای شدید و طوفان شن را نشان می‌دهد.

براساس اعلام سازمان هواشناسی برای بم و سه شهرستان شرقی نرماشیر، فهرج و ریگان شدت بیشتری از باد و طوفان را انتظار می‌رود‌. از فردا پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ سرعت باد و طوفان به اوج خود خواهد رسید و تا پایان روز جمعه ۲۷ اسفند ادامه می‌یابد.
به شهروندان گرامی توصیه می‌شود طی روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته از تردد در مسیرهای بم به سمت دهبکری، کرمان، نرماشیر، ریگان، فهرج و دیگر راه‌های ارتباطی شرق استان خودداری نمایند.

[تکمیلی پنجشنبه ۲۶ اسفند]: محور بم _ کرمان مسدود شد

محور بم به کرمان و برعکس از ساعت ۹ صبح امروز (پنجشنبه) به دلیل بروز طوفان شن و کاهش شعاع دید تا اطلاع بعدی مسدود است.

تردد خودروهای مسافربری ناوگان عمومی و ماشین های سنگین در محور کرمان به بم و برعکس ممنوع شده و از منطقه پلیس راه ماهان هیچ خودرویی حق تردد به سمت شهرستان بم را ندارد و از پایانه های مسافربری نیز هیچ صورت وضعیتی صادر نمی شود.

طوفان شن از روستای دارزین به سمت بم شدیدتر و شعاع دید نیز بسیار کم است. 
محور کرمان – بم از جمله شریان های اصلی و ترانزیتی کشور و مهمترین مسیر ارتباطی بین استان کرمان با استان سیستان و بلوچستان و کشورهای هم مرز به شمار می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه