اخبار باغشهر بم

ورزشکاران بمی رشته “او-اسپرت” ۹ مدال کشوری کسب کردند

او-اسپرت برگرفته از مهارت‌ها و بازی‌های بومی محلی، نبرد و زورآزمایی‌ها و هنرهای اقوام سنتی سرزمین پارس است که به شکل موثر و امروزی خود درآمده و در المپیک نیز جایگاه ویژه‌ای دارد.

ورزشکاران بمی رشته او-اسپرت به مربیگری شهرام مثنوی‌پور ۵ مدال طلا، ۱ نقره و ۳ برنز کسب کردند. همچنین مربیگری بانوان بم را نیز ماریا شهامت برعهده دارد.

او-اسپرت مخفف واژه‌ی “اورجینال پرشین اسپرت” به معنی ورزش‌ پارسیان اصیل” است. آنطور که در برخی منابع آمده این ورزش سال ۱۳۷۸ توسط برادران منوچهری، ملی‌پوشان و قهرمانان پیشین ورزش‌های رزمی ایران و جهان در همدان پایه‌گذاری شد و سال ۱۳۸۵ توسط سازمان تربیت بدنی وقت و کمیته ملی المپیک ایران، سبک او-اسپرت به رسمیت شناخته و فعالیت در این رشته آغاز شد.

شهرام مثنوی‌پور در معرفی رشته او-اسپرت می‌گوید: ۱۸ سال ورزش نینجا را تجربه و چندین دوره هم قهرمانی کشور را کسب کرده اما به دلیل اینکه این رشته تیم ملی و المپیک نداشت راه پیشرفت این رشته ورزشی بسته و دچار یک بن بست ورزشی شده بود.

وی افزود: زمانی که تحقیق کردم متوجه شدم او-اسپرت رشته ورزشی بسیار قوی و دارای تیم ملی و المپیک است که شاخه‌های آن از رشته نینجا بیشتر و مهمتر اینکه به رشته نینجا هم نزدیک است؛ لذا زحمت سال‌هایی که با رزمی‌کاران نینجا کشیده بودم هدر نمی‌رفت.

این مربی رزمی‌کار بیان کرد: نزدیک به یکسال است که در شهرستان بم رشته ورزشی او-اسپرت را در ۲ بخش آقایان و بانوان راه اندازی کرده‌ام و مربی بخش بانوان نیز ماریا شهامت است.


۱۱ نفر از رزمی‌کاران بمی به نمایندگی از استان کرمان در مسابقات کشوری به میزبانی کردستان حضور داشتند که این رزمی‌کاران توانستند پنج مدال طلا، یک نقره و سه مدال برنز را در این مسابقات به دست آورده و به تیم ملی او-اسپرت ایران راه‌یابند.


گزارش از سکینه خدیش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه