اخبار استان کرمان

پزشکان رفسنجانی دست قطع شده مصدوم تصادفی را پیوند زدند

با تلاش ۵ ساعته کادر درمان بیمارستان علی‌ابن‌ابیطالب رفسنجان

علی موسوی رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان: دست قطع شده مصدوم تصادفی توسط پزشکان رفسنجانی به سرپرستی دکتر حسین صالحی فوق تخصص جراحی پلاستیک با موفقیت پیوند خورد.

به گزارش سایت باغشهر بم، رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان گفت: به همت کادر درمان بیمارستان حضرت علی ابن ابیطالب و پزشکان رفسنجانی عمل پیوند دست قطع شده مرد 36 ساله با موفقیت انجام شد.

دکتر”علی موسوی” امروز چهارم خردادماه اظهار کرد: دست مرد 36 ساله که در سانحه تصادف از ناحیه بازو قطع شده و اندام دست هیچ علائم حیاتی نداشته و توسط 115 به بخش اورژانس بیمارستان ارجاع داده شده بود، با موفقیت پیوند خورد.

وی ادامه داد: پس از انجام اقدامات اولیه توسط کارکنان اورژانس بیمار همراه با تیم جراحی و به سرپرستی دکتر حسین صالحی فوق تخصص جراحی پلاستیک وارد اتاق عمل شد و پس از ترمیم سرخرگ و سیاهرگ برای زنده ماندن اندام های آسیب دیده، با همکاری “دکترمحسن آبسالان “متخصص ارتوپدی استخوان دست ثابت شده و بقیه اقدامات لازم انجام شد.

موسوی رئیس بیمارستان رفسنجان: مدت زمان این عمل پنج ساعت به طول انجامید تا خونرسانی به اندام‌های قطع شده به جریان افتاد. با این که محل قطع شدگی با حدود 5 لیتر مواد ضد عفونی شستشو شد اما تا 72 ساعت نگران از کار افتادگی و عفونت بودیم که به همت همکارانمان در بخش های اورژانس، آی سی یو، اتاق عمل، متخصصین بیهوشی، بخش جراحی، ارتوپدی و … توانستیم این جراحی نادر را انجام دهیم و افتخاری را برای شهرمان ثبت کنیم./ ایسنا

هموطنان دقت داشته باشند در مواقعی که دچار چنین حوادثی می‌شوند عضو قطع شده را شسته، در پارچه نمناکی بپیچند و داخل پلاستیکی در کنار یخ ( و نه در تماس مستقیم با یخ) بگذارند و سریعا به بیمارستان منتقل کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوشته های مشابه