معرفی مشخصات، آدرس و شماره تلفن تماس ایستگاه راه آهن شهرستان بم / خط ریلی قطار کرمان – بم – زاهدان
نشانی: میدان بیرون شهر (میدان مهدویت) – انتهای بلوار حوزه و دانشگاه
برای دسترسی به ایستگاه راهآهن بم باید از میدان بیرون شهر وارد بلوار حوزه و دانشگاه شوید و پس از عبور از ساختمان دانشگاه آزاد و و خوابگاه شهرک دوستی، به انتهای بلوار رفته و سپس دو راهی را به سمت چپ برانید. انتهای جاده به ایستگاه راه آهن میرسید.
شماره تلفن تماس ایستگاه راه آهن بم
با توجه به قرارگیری ایستگاه راهآهن بم در خارج از شهر و عدم وجود خطوط مخابراتی در آن مکان، هیچشمارهای برای راهآهن بم ثبت نشده است.
چنانچه قصد خرید بلیط و یا استعلام ساعت حرکت قطار را دارید با شمارههای زیر مربوط به دفاتر خدمات مسافرتی (فروش بلیط قطار و هواپیما) تماس بگیرید.
0919 919 0169
۴۴۲۵۲۴۷۱ – ۰۳۴
۴۴۳۱۶۱۴۰ – ۰۳۴
خرید بلیط و استعلام آنلاین ساعت حرکت قطار
جهت خرید آنلاین بلیط و دیدن ساعت حرکت قطار در محور ایستگاه راهآهن بم از دو سایت معتبر زیر استفاده کنید.
سال ۱۵۰۰ میلادی اولین قطارهای جهان از واگنهای سادهای تشکیل میشدند که با کمک چند اسب روی ریلهای چوبی حرکت میکردند.
سال ۱۸۰۴ میلادی ریچارد تروینیک مهندس و مخترع بریتانیایی برای اولین بار یک لوکوموتیو را با نیروی بخار و بدون استفاده از اسب، روی ریلهای فولادی به حرکت درآورد. او مسافران قطار را جهت تفریح گردش در ولز جنوبی سوار قطار میکرد تا اینکه یکی از چرخهای لوکوموتیو شکست و دیگر کسی سوار قطار وی نشد. او نیز هیچگاه اقدام با تعمیر چرخ نکرد.
سال ۱۸۱۴ میلادی جورج استفنسون که کارگر معدن بود برای حمل راحت ذغالسنگ به فکر ساخت لوکوموتیو افتاد و سرانجام نیز موفق شد. او همچنین سال ۱۸۲۵ میلادی اولین مسیر منظم قطار را بین استاکتون و دارلینگتون افتتاح کرد تا علاوه بر حمل بار، در جابهجایی مسافران نیز بتواند از قطار استفاده کند.
کلیسا مقابل راه آهن
زمانی که جورج استفنسون طرح احداث خط ریلی لیورپول – منچستر را به مجلس ارائه کرد، کلیساها و همچنین برخی از مردم اروپا قطار را وسیلهای شیطانی دانستند که موجب آلودگی هوا، فرار پرندگان و بوفالوها و حتی سقط جنین زنان باردار میشود؛ از همین جهت به مخالفت پرداختند و این طرح در مجلس رد شد اما با فشار بازرگانان و فعالان حوزه اقتصاد و صاحبان سرمایه، نهایتا با طرح موافقت شد و خط راه آهن لیورپول – منچستر افتتاح شد.
چگونگی ورود راه آهن و قطار به ایران
حدود ۴۰ سال پس از آنکه جورج استفنسون اولین لوکوموتیو بخار آب را در اروپا راه اندازی کرد، نخستین راهآهن در ایران نیز ابتدای سلطنت ناصرالدینشاه قاجار (سال ۱۲۲۷ خورشیدی برابر با ۱۸۴۸ میلادی) از رشت به بندر پیربازار و بندر انزلی احداث شد. بقایای این مسیر هنوز در مسیر رشت به پیربازار قابل مشاهده است و یک لوکوموتیو بخار در محوطه اداره کل بنادر استان گیلان وجود دارد.
ورود راه آهن به شهرستان بم
سال ۱۳۸۳ درحالی که تنها یکسال از زلزله بم میگذشت خط راه آهن کرمان به بم و بم به زاهدان با چند ایستگاه مختلف و توسط محمد خاتمی (رئیسجمهور وقت) افتتاح شد.
خط راه آهن کرمان – بم – زاهدان از این جهت حائز اهمیت است که در واقع خط ریلی ایران را از شرق کشور به افغانستان، پاکستان، هندوستان و چین متصل میکند.